Subject: Teenuse avamise avaldus (Täitmisregister)
From: "Tiina Unuks - JUSTDIGI" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Cc: "Aleksandr Logussov - JUSTDIGI" <[email-masked]>,Kerlyn Roosipõld - JUSTDIGI <[email-masked]>
Date: Tue, 4 Aug 2026 14:54:55 +0300

Tere

Teenuse avamise avaldus (Täitmisregister)

Justiits- ja Digiministeeriumi vanglate osakond taotleb juurdepääsu
vangiregistrile andmevahetuskihi X-tee kaudu teenusele
IsikuAktiivsedArestimisaktid. Vangiregistri ja Kinnipeetavate rahaliste
vahendite arvestussüsteemi vastutavaks töötlejaks on Justiits- ja
Digiministeerium.

Tulenevalt vangistusseaduse (VangS) § 44 lõikest 2 jäetakse kinnipeetava
isikuarvele kantavatest summadest 50 protsenti rahaliste nõuete
täitmiseks. VangS § 44prim lg 1 punkti 2 kohaselt on kinnipeetavate
rahaliste vahendite arvestussüsteemi üheks eesmärgiks pidada arvestust
kinnipeetavate ja vahistatute vastu esitatud nõuete täitmise üle.

Vanglateenistusele on vajalik juurdepääs täitmisregistri andmetele, et
täita seadusest tulenevaid ülesandeid. Juurdepääs võimaldab kontrollida,
kas isiku suhtes on kehtivaid arestimisakte ning pidada arvestust
kinnipeetavate ja vahistatute vastu esitatud nõuete täitmise üle. Andmeid
kasutatakse üksnes ulatuses, mis on vajalik vanglateenistusele seadusest
tulenevate ülesannete täitmiseks.

Vastavalt täitemenetluse seadustiku § 63 lõikele 2 kinnitame, et teenuse
kasutuselevõtuks on olemas tehniline võimekus. Kuna vanglateenistus ei
hakka täitmisregistri kaudu tegema päringuid krediidi- ja makseasutustele,
siis palume andmejälgijaga liidestumise nõuet mitte rakendada, kuna
vanglateenistuse poolt kasutatava teenuse kasutamise tulemusena ei teki
teavet, mida andmejälgijas kuvada.

Kui on täiendavaid küsimusi, andke märku.

Tervitades,

Tiina Unuks
juhataja
Justiits- ja Digiministeerium

[email-masked]
+372 58518056

See kiri on mõeldud aadressireal nimetatud isikule. Isik, kes ei ole
märgitud kirja adressaadiks, ei tohi seda kirja mingil viisil kasutada.
Kui olete saanud kirja eksituse tõttu, palun teavitage sellest kohe kirja
saatjat ja kustutage kiri koos kõikide lisadega.